Μία σημαντική εξέλιξη επιφύλαξε η χθεσινή ημέρα για την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών, με την παραπομπή της υπόθεσης στη Βουλή. Υπάρχουν όμως και πολλές άλλες, πολύ σημαντικές πτυχές, εν όψει της τελικής δίκης για το γεγονός που συγκλόνισε – και εξακολουθεί να συγκλονίζει- τη κοινωνία.
Στην εκπομπή “Ennitime is a good time” του Sport fm 89,5, για όλα αυτά, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου, Χρήστος Στρατηγόπουλος, μίλησε στην Έννη Λεβέντη και τον Κώστα Ανέστη.
Ο κος Στρατηγόπουλος, που παρακολουθεί από κοντά την υπόθεση των Τεμπών και όλες τις περιφερειακές διαδικασίες που σχετίζονται με αυτή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, πιστεύει πως θα υπάρξει μια ενιαία δίκη για τα Τέμπη, και για τα πολιτικά πρόσωπα και για τα υπηρεσιακά στελέχη και για την αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος. Όσο για την πιο πρόσφατη εξέλιξη, όπως επισήμανε, “από σήμερα που η υπόθεση παραπέμφθηκε από τον Εφέτη Ανακριτή στην Βουλή, θα έχουμε και μία πιο καθαρή εικόνα για το ποια είναι τα στοιχεία τα οποία συνδέουν -κατά τον Εφέτη Ανακριτή- και τους δύο πρώην υπουργούς μεταφορών με το δυστύχημα”.
Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχεια της δικαστικής έρευνας και τη σύνδεση της έρευνας που αφορούσε στην διαβόητη πλέον Σύμβαση 717 του 2014 ως αιτίου πρόκλησης του δυστυχήματος.
Στη συνέχεια ο κος Στρατηγόπουλος αναφέρθηκε διεξοδικά στη σύμβαση 717 που ήταν μια σύμβαση μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας κάποιων ελληνικών αλλά και ξένων επιχειρήσεων. Αυτή η σύμβαση προέβλεπε, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη
Οι τελευταίες εξελίξεις στην υπόθεση των Τεμπών
Διαβίβαση δικογραφίας στη Βουλή
Στις 28 Απριλίου 2025, διαβιβάστηκε στη Βουλή ολόκληρη η δικογραφία που έχει σχηματιστεί από τις έρευνες του εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη. Η δικογραφία αφορά την περίοδο 2016–2023 και σχετίζεται με τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717, η οποία αφορούσε την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Η διαβίβαση έγινε προκειμένου να εξεταστούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη.
Νομικά εμπόδια και παραγραφή
Σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής (άρθρο 155, παρ. 10), αν η Βουλή αποφασίσει να μη συγκροτηθεί ειδική κοινοβουλευτική επιτροπή, δεν μπορεί να υποβληθεί νέα πρόταση άσκησης δίωξης στηριζόμενη στα ίδια πραγματικά περιστατικά. Το 2023, η Βουλή είχε απορρίψει πρόταση για σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής για τη σύμβαση 717, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάσει τη δυνατότητα διερεύνησης των ευθυνών του Κώστα Καραμανλή. Όσον αφορά τον Χρήστο Σπίρτζη, οι όποιες αξιόποινες πράξεις ή παραλείψεις φέρονται να έχουν παραγραφεί, καθώς καλύπτονται από τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από την αναθεώρηση του Συντάγματος το 2019.
Πολιτικές αντιδράσεις
Η διαβίβαση της δικογραφίας έχει προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση. Ορισμένα κόμματα της αντιπολίτευσης, όπως το ΠΑΣΟΚ, ζητούν πλήρη διερεύνηση των ευθυνών όλων των εμπλεκομένων, επισημαίνοντας ότι από διευθυντικά στελέχη του ΟΣΕ προκύπτει γνώση και τέλεση κάποιων παράνομων πράξεων από τους τότε υπουργούς. Άλλα κόμματα, όπως το ΚΚΕ, εκφράζουν δυσπιστία προς τη Δικαιοσύνη και ζητούν ευρύτερη πολιτική λογοδοσία. Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, τονίζει την ανάγκη να αφεθεί η Δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της, ενώ υπογραμμίζει τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συνεχιζόμενες έρευνες
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία συνεχίζει τις έρευνες για μη πολιτικά πρόσωπα που σχετίζονται με τη σύμβαση 717. Πρόσφατα, 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει το έργο κλήθηκαν να δώσουν ανωμοτί καταθέσεις για κακουργηματικές πράξεις, όπως άμεση συνέργεια σε απιστία και ηθική αυτουργία σε απιστία. Οι κατηγορίες σχετίζονται με την έγκριση αποζημιώσεων προς την κοινοπραξία, παρά τη μη ολοκλήρωση της σηματοδότησης, έλλειψη που φέρεται να συνέβαλε στο δυστύχημα των Τεμπών.