Elon Musk: Σε τρία χρόνια θα λανσαριστεί τελικά η φθηνότερη μπαταρία

by admin
2 views

Η πολυαναμενόμενη ανακοίνωση από την Tesla της φθηνότερης μπαταρίας με αυτονομία δέκα ετών, πήρε τριετή παράταση, απογοητεύοντας τους επενδυτές και μειώνοντας την αγοραία αξία της εταιρείας κατά 50 δισεκατομμύρια δολάρια.

Παρά την υπόσχεση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Tesla, Elon Musk, να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων τόσο ριζικά, ώστε ένα αυτοκίνητο 25.000 δολαρίων που οδηγεί τον εαυτό του να είναι δυνατό, η αόριστη χρονική τοποθέτηση της παραγωγής του σε τρία χρόνια οδήγησε σε πτώση του ανώτατου ορίου αγοράς της Tesla κατά 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε μόλις δύο ώρες μετά το κλείσιμο των συναλλαγών την Τρίτη.

Οι επενδυτές στο πλαίσιο της χθεσινής «Ημέρας της Μπαταρίας» περίμεναν δύο σημαντικές ανακοινώσεις από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tesla, Elon Musk: Την ανάπτυξη μιας μπαταρίας «εκατομμυρίων μιλίων» με 10ετή διάρκεια και έναν συγκεκριμένο στόχο για την μείωση του κόστους – εκφρασμένο σε δολάρια ανά κιλοβατώρα, δηλαδή ουσιαστικά τη μείωση της τιμής του ηλεκτρικού οχήματος κάτω από την τιμή ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου.

«Τίποτα από όσα είπε ο Musk δεν είναι ήδη ολοκληρωμένο», δήλωσε ο αναλυτής της Roth Capital Partners, Craig Irwin. «Δεν υπήρχε τίποτα απτό».

Οι επενδυτές έλαβαν υπόψη τους ότι και άλλες φορές η Tesla δεν έχει πιάσει τους στόχους παραγωγής που είχε θέσει ο Μασκ.

Julian Staehlel/dpa via AP

 

Η Tesla αναμένει ότι θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως. Φέτος, ολόκληρη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να παραδώσει 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η Tesla παρουσίασε χθες και ένα νέο μοντέλο, το S Plaid, ένα σεντάν με αυτονομία 520 μίλια, που μπορεί να φτάσει σε κορυφαίες ταχύτητες έως και 320 χλμ./ώρα. Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2021, στην τιμή των 140.000 δολαρίων.

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, ο Mασκ περπατούσε στη σκηνή φορώντας ένα μαύρο μπλουζάκι και τζιν. Το ακροατήριο του ήταν περίπου 240 μέτοχοι. Ο κάθε μέτοχος καθόταν μέσα σε ένα Tesla Model 3 στον χώρο στάθμευσης της εταιρείας.

Για να συμβάλει στη μείωση του κόστους, η Tesla σχεδιάζει να ανακυκλώσει τις μπαταρίες στο εργοστάσιο στη Νεβάδα και παράλληλα να μειώσει την ποσότητα κοβάλτιου που απαιτείται για την κατασκευή της κάθε μπαταρίας, ένα από τα πιο ακριβά υλικά για τις μπαταρίες. Σκοπεύει επίσης να κατασκευάσει τις δικές της μπαταρίες νέας γενιάς σε πολλά αυτοματοποιημένα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο.

Οι μετοχές σε δύο προμηθευτές μπαταριών της Tesla, στην LG Chem της Νότιας Κορέας και στην Panasonic Corp της Ιαπωνίας, μειώθηκαν μετά την ανακοίνωση.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν την ηλεκτροκίνηση για να συμμορφωθούν με αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, οι επενδυτές αναζητούν αποδείξεις ότι η Tesla μπορεί να αυξήσει το προβάδισμά της στην τεχνολογία ηλεκτροδότησης έναντι των αυτοκινητοβιομηχανιών που παράγουν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους από οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ενώ οι μέσες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια χάρη στις αλλαγές στη σύνθεση της μπαταρίας, είναι ακόμα σημαντικά πιο ακριβά από τα συμβατικά αυτοκίνητα, με την μπαταρία να εκτιμάται ότι αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο του κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Πηγή: Reuters, ΑΠΕ/ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα εδώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο