Χρ. Σταϊκούρας: Εμβληματικό το έργο του ΒΟΑΚ – Θα γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις

by admin
157 views

“Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό. Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως Υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε”, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή με θέμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης την οποία κατέθεσε η Βουλευτής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Ελένη Βατσινά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο υπουργός ανέφερε πως, “εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις, να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι”, δεδομένου ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια υλοποίησης και όπως ακριβώς ανέφερε: “Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι 5 έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης… Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις.”.

Ο κ Σταϊκούρας εξήγησε πως το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα και συγκεκριμένα Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ / το τμήμα Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο και το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Συγκεκριμενοποιώντας ο υπουργός εξήγησε ότι στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – ‘Αγιος Νικόλαος, “εκπονούνται, από τους Αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης”.

Ο υπουργός ανέφερε επίσης πως έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις. “Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων”.

Σχετικά με το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με 2 προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων όπως γνωστοποίησε, “Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης”.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου. Ο υπουργός έκανε λόγο για την υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ που όπως είπε είναι, είναι γεγονός.

“Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας. Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ. Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας”.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, “…το Υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών. Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στην διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό ‘Αξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις”.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης, περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, όπως εξήγησε ο υπουργός, “…με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος”.

Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος


Περισσότερα Εδω

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ