22 Μάιος, 2019 02:05

Breaking News

Υπόψη των βουλευτών του Νομού οι προτάσεις της Β’θμιας για μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια

Υπόψη των βουλευτών του Νομού οι προτάσεις της Β’θμιας για μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια

Συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών που αντιμετωπίζουν οικονομικές – και άλλες δυσχέρειες – από την μία, και σε μέτρα για την εκπαιδευτική τους υποστήριξη, από την άλλη, περιλαμβάνονται, σύμφωνα με πληροφορίες, σε υπόμνημα που απέστειλε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας στους βουλευτές του Νομού.

Η σχετική πρωτοβουλία είχε προαναγγελθεί από τον διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Σωκράτη Σαβελίδη, μετά τη δημοσιότητα που έλαβαν, το τελευταίο διάστημα, σχετικά περιστατικά που αφορούν μαθητές σχολείων της περιοχής και αναδεικνύουν – όπως είχε αναφέρει ο κ. Σαβελίδης, σε σύσκεψη που είχε γίνει – μία κατάσταση η οποία είναι γνωστή στην εκπαιδευτική κοινότητα εδώ και αρκετά χρόνια. Η κατάσταση αφορά μαθητές οι οποίοι βιώνουν δυσχερείς συνθήκες διαβίωσης που φτάνουν έως την ακραία ένδεια προκαλώντας σοβαρές αρνητικές συνέπειες για αυτούς.

Σύμφωνα με το υπόμνημα, το πρώτο που πρέπει να γίνει, είναι ο προσδιορισμός των Μαθητών με Διαβιωτική Δυσχέρεια, με συγκεκριμένα κριτήρια, όπως ισχύει και για άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ακολούθως θα πρέπει να θεσμοθετηθούν και να ληφθούν μέτρα πρόνοιας γι αυτούς τους μαθητές, όσον αφορά στη διαβίωσή τους και την εκπαιδευτική τους υποστήριξη.

Όπως επισημαίνεται, η διαβιωτική δυσχέρεια στους μαθητές επιδρά αρνητικά στις σχολικές τους επιδόσεις και γενικά στην παρακολούθηση των μαθημάτων τους και την προετοιμασία τους γι αυτά, αλλά και στον ψυχισμό τους και στην κοινωνική τους ένταξη

Οι απόψεις της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για γενικά μέτρα βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης των μαθητών, περιλαμβάνουν τα εξής:

  1. Παροχή μαθητικού επιδόματος με σκοπό να ανταπεξέλθουν στις βασικές ανάγκες τους οι μαθητές με διαβιωτική δυσχέρεια, στη χορήγηση του οποίου, για λόγους αντικειμενικότητας και διαφάνειας, θα πρέπει να εμπλέκονται οι σύλλογοι διδασκόντων  και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και με ειδική μέριμνα,  ώστε οι παροχές αυτές να μην αξιοποιούνται από τρίτους αλλά από τους ίδιους μαθητές.
  2. Διεύρυνση του νομοθετικού πλαισίου ούτως ώστε να μην πραγματοποιείται διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και άλλων παροχών σε οικογένειες μαθητών.
  3. Λήψη μέριμνας για την πλήρη σίτιση για όλους τους παραπάνω μαθητές, εντός του σχολείου τουλάχιστον.
  4. Ειδική μέριμνα επιχορήγησης από το σχολείο του αντιτίμου για σχολικές δραστηριότητες των μαθητών, εκδρομές, διδακτικές επισκέψεις, εκπαιδευτικές ανταλλαγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κ.λπ.
  5. Πραγματοποίηση συχνής και εμπεριστατωμένης ενημέρωσης για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών, όσο και των οικογενειών τους.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, σχετικά με τα ζητήματα που αφορούν μέτρα για την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών, η Διεύθυνση έχει ήδη απευθυνθεί στον Υπουργό Παιδείας. Οι προτάσεις συνοψίζονται δε, στα εξής:

  1. Επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας κάποιων σχολείων, ως ολοήμερα γυμνάσια και λύκεια, ούτως ώστε να διευκολύνονται οι μαθητές στη μελέτη και την προετοιμασία τους για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας αλλά και να ασχολούνται με δράσεις πολιτισμού, αθλητισμού και εποικοδομητικής ψυχαγωγίας.
  2. Τοποθέτηση ψυχολόγων και άλλων επιστημόνων κοινωνικής και ανθρωπιστικής ειδίκευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με σκοπό τη διερεύνηση προβλημάτων και ενημέρωση των οικογενειών των μαθητών, κατά τα πρότυπα των ΕΠΑΛ και του θεσμού των ΕΔΕΑΥ.
  3. Δωρεάν μετακίνηση, όχι μόνο από και προς τις σχολικές μονάδες, αλλά και για τις μετακινήσεις οι οποίες απαιτούνται από τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τις προσωπικές τους ανάγκες, ανεξαρτήτως  χιλιομετρικής απόστασης κι ανεξαρτήτως ωραρίου.
  4. Λήψη ειδικής μέριμνας για τις απουσίες τους.
  5. Ενημέρωση για τα δικαιώματα κοινωνικών παροχών τόσο των ίδιων των μαθητών όσο και των οικογενειών τους. Διαπιστώθηκε ότι πλείστες οικογένειες, κυρίως χαμηλού εκπαιδευτικού επιπέδου δε γνωρίζουν βασικά δικαιώματά τους και θεσμοθετημένες παροχές οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση της διαβίωσης τους. Έτσι το σχολείο, δια των μαθητών του, δύναται να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης αυτών των οικογενειών.

www.ert.gr

Related posts