Το MotoGP ξεκινά! – sports.ert.gr

by admin
19 views

Το τριήμερο 26-28 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί ο 1ος από τους 19 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος MotoGP με τους αναβάτες και το προσωπικό των ομάδων να έχουν ήδη κάνει την 1η δόση του εμβολίου για την Covid19. Με μοναδική εξαίρεση τους δύο πρώτους αγώνες που θα διεξαχθούν στην πίστα του Qatar, δε θα υπάρξουν φέτος άλλοι διπλοί αγώνες στην ίδια πίστα. Δεν έχουμε επίσης σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς αφού λόγω της πανδημίας Covid19 πριν ξεκινήσουν οι αγώνες του 2020, πάγωσε η εξέλιξη των κινητήρων. Οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα για φέτος, όπως και την προηγούμενη χρονιά, να παρουσιάσουν ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, οποιαδήποτε στιγμή ήθελαν μέσα στη χρονιά. Είχαμε επίσης, μόλις 4 μέρες δοκιμών πριν την έναρξη της χρονιάς.

Έτσι, οι περισσότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με τις συνθέσεις των ομάδων όχι μόνο σε επίπεδο αναβατών αλλά και αρχιμηχανικών. Η πρωταθλήτρια ομάδα, η Suzuki, δεν άλλαξε αναβάτες, δεν άλλαξε χρώματα, «έχασε» τον team manager της τον Davide Brivio που πήγε στη Formula 1 και την ομάδα της Alpine και έδειξε πολύ σταθερή στις δοκιμές. Φάνηκε να τη βόλεψε μάλιστα και το νέο, πιο μαλακό πίσω ελαστικό της Michelin. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Joan Mir, θα ξεκινήσει την 3η του χρονιά στο MotoGP και θα πρέπει να υπερασπιστεί τον τίτλο του.

Ο Marc Marquez που τραυματίστηκε στις δοκιμές του πρώτου αγώνα του 2020 και μετά από σειρά χειρουργικών επεμβάσεων δε συμμετείχε σε κανέναν αγώνα, έκανε τις πρώτες του δοκιμές στα μέσα Μαρτίου. Όμως οι γιατροί του συνέστησαν να μη βιαστεί κι έτσι δήλωσε πως δε θα συμμετέχει στους 2 πρώτους αγώνες της χρονιάς. Τη θέση του θα πάρει ο Stefan Bradl. Ο Pol Espargaro γνώριζε πριν την έναρξη των αγώνων του 2020 πως το 2021 θα οδηγεί για την εργοστασιακή ομάδα της Honda. Στις δοκιμές που προηγήθηκαν κινήθηκε πάρα πολύ καλά. Από τους λίγους αναβάτες που προσαρμόστηκαν άμεσα και έκαναν καλούς χρόνους κατά την πρώτη τους επαφή με τη μοτοσυκλέτα. Στη δορυφορική ομάδα της Honda, την LCR, ο Alex Marquez αντικατέστησε τον Cal Crutchlow και ο Takaaki Nakagami παρέμεινε στη θέση του. Χρωματικά όπως και πέρσι, η κάθε μοτοσυκλέτα της ομάδας έχει άλλα χρώματα ενώ ο Alex Marquez είχε τις περισσότερες πτώσεις από όλους τους αναβάτες στις δοκιμές.

Η ομάδα της Ducati άλλαξε και τους δύο αναβάτες της και έφερε νέους αναβάτες και στις δορυφορικές ομάδες της. Ήταν η πιο δυνατή στις δοκιμές με τον Jack Miller να κάνει νέο ρεκόρ πίστας στο Qatar και τον Johann Zarco να σημειώνει νέο ρεκόρ τελικής ταχύτητας όχι μόνο για την πίστα αλλά γενικά, στην ιστορία του MotoGP με 357,6 χλμ/ώρα! Η ταχύτητα της Ducati δεν είναι εκπληκτική μόνο στο τέλος της ευθείας αλλά και στην επιτάχυνση. Με το μέσο όρο μιας καλής εκκίνησης να είναι στα 2,3 με 2,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα, ο Miller σε δοκιμαστικές εκκινήσεις ήταν κοντά στα 2,1 δευτερόλεπτα και γίνεται λόγος για προσπάθεια της Ducati να κατέβει από τα 2 δευτερόλεπτα, με στόχο τα 1,9! Παρουσίασε νέο αεροδυναμικό πακέτο με σημαντικές καινοτομίες, όπως συνηθίζει το Ιταλικό εργοστάσιο αλλά οι αναβάτες της δεν ενθουσιάστηκαν με το πιο μαλακό πίσω ελαστικό. Για την εργοστασιακή ομάδα θα οδηγούν οι Jack Miller και Pecco Bagnaia, για την Pramac Ducati οι Johann Zarco και Jorge Martin και για την Sky VR46 Avintia Ducati Team οι Luca Marini και Enea Bastianini.

Η εργοστασιακή Yamaha αντικατέστησε τον Valentino Rossi με τον Fabio Quartararo. Χρωματικά η ομάδα δεν έχει μεγάλες αλλαγές και ο Fabio Quartararo από τη 2η μέρα των δοκιμών αισθάνθηκε άνετα. Ο Maverick Vinales ήταν επίσης γρήγορος και σταθερός δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στις εκκινήσεις που υστερεί, δοκιμάζοντας ίσως και νέο συμπλέκτη. Η δορυφορική ομάδα της Yamaha συνεχίζει με τον εκπληκτικό το 2020, Franco Morbidelli και καλωσόρισε τον Valentino Rossi στη θέση του Fabio Quartararo. Οι Vinales, Quartararo και Rossi θα έχουν τις φετινές μοτοσυκλέτες ενώ ο Morbidelli θα οδηγεί την A Spec, μία Yamaha που βασίζεται σε παλαιότερο μοντέλο αλλά έδειξε και πέρσι πως ήταν πιο σταθερή σε διαφορετικές πίστες. Δοκιμαστής της Yamaha δεν είναι πλέον ο Jorge Lorenzo αφού τη θέση του πήρε ο Cal Crutchlow.

Η KTM έχοντας εκπληκτική πορεία το 2020 και κατακτώντας βάθρα και νίκες, έχασε τα προνόμια που είχε. Έτσι, φέτος, θα έχει στη διάθεση της 7 κινητήρες για κάθε αναβάτη αντί των 9 που είχε πέρσι και δεν έχει δικαίωμα να κάνει παρεμβάσεις στον κινητήρα της. Λογικά λοιπόν, θα προτιμήσουν οι μηχανικοί της να χάσουν ποσοστό απόδοσης προκειμένου να εξασφαλίσουν αξιοπιστία. Δούλεψαν αρκετά πάνω στη μοτοσυκλέτα και παρουσιάστηκαν με νέο σχεδιασμό στη σέλα. Στην εργοστασιακή ομάδα παρέμεινε ο Brad Binder και το κενό του Pol Espargaro κάλυψε ο Miguel Oliveira. Στη δορυφορική ομάδα, την Tech3 KTM, πήγε ο Danilo Petrucci και θα μοιράζεται το box με τον Iker Lecuona ενώ τουλάχιστον στις δοκιμές, εμφανίστηκαν με πολύ περισσότερο πορτοκαλί, το χαρακτηριστικό χρώμα της KTM.

Για το τέλος αφήσαμε την Aprilia, τη μεγάλη έκπληξη των δοκιμών. Το Ιταλικό εργοστάσιο που συμμετέχει με την ομάδα Gresini (ο ιδρυτής της Fausto έφυγε από τη ζωή λίγες μέρες πριν την έναρξη των δοκιμών) εμφανίστηκε με πάρα πολλές αλλαγές. Καθώς ακόμα απολαμβάνει προνόμια, εμφανίστηκε με ολοκαίνουριο κινητήρα, νέο αεροδυναμικό πακέτο, νέο ψαλίδι κ.ά και εντυπωσίασε όλες τις μέρες των δοκιμών. Ειδικά ο Aleix Espargaro ήταν ταχύτατος και σταθερός ενώ την 1η μέρα των δοκιμών ήταν 1ος κάνοντας την έκπληξη. Ο Luca Savadori θα είναι ο δεύτερος αναβάτης της ομάδας που τον προτίμησε από τον Bradley Smith του οποίου τη συμβολή ήθελε σε θέση δοκιμαστή. Όμως η εμφάνιση της Aprilia στις δοκιμές έκανε τον Andrea Dovizioso να ξανασκεφτεί την πρόταση που του είχε κάνει η Aprilia και να δοκιμάσει τελικά τη μοτοσυκλέτα. Φαίνεται πιθανό ο Dovizioso να πάρει τη θέση του δοκιμαστή και ίσως να κάνει και κάποιες έκτακτες εμφανίσεις σε αγώνες αφού φέτος έχουν επιτραπεί.

Το 2020 είχαμε 9 διαφορετικούς νικητές. Αν λάβουμε υπόψη πως ο Miller εμφανίστηκε πολύ δυνατός στη νέα του ομάδα και το 2020 δεν πήρε νίκη, πως ο Marc Marquez μπορεί να χάνει τους δύο πρώτους αγώνες αλλά θα επιστρέψει στους αγώνες και πως ο Pol Espargaro βολεύτηκε από την αρχή τη Honda αλλά δεν πήρε νίκη το 2020, προστίθενται 3 νέοι υποψήφιοι για νίκη το 2021. Το μόνο σίγουρο είναι πως δε θα καταφέρει να πάρει νίκη Βρετανός αναβάτης αφού δεν υπάρχει Βρετανός αναβάτης στο grid του 2021 μετά την αποχώρηση του Cal Crutchlow και του Bradley Smith.

Διπλό άγχος για τους αγώνες πάντως, θα έχουν 3 οικογένειες αφού φέτος στα αδέλφια Marquez (Marc & Alex) και στα αδέλφια Espargaro (Aleix & Pol) προστέθηκαν και οι Valentino Rossi και Luca Marini που είναι ετεροθαλή αδέλφια.

Περισσότερα Εδώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο