Τι μάθαμε από το Γκραν Πρι της Στυρίας

by admin
9 views

Με δυο λόγια: Ο Χάμιλτον «τρέφεται» από τις δυσκολίες, η Red Bull «είναι απλά αργή» για τις Mercedes, η Racing Point ήταν το 3ο (και μερικές φορές 2ο…) ταχύτερο αυτοκίνητο, ενός κακού μύρια έπονται για τη Ferrari.

Σε αυτά τα τέσσερα σημεία συνοψίζονται τα συμπεράσματα που βγάλαμε από το δεύτερο συνεχόμενο Γκραν Πρι που έγινε στην πίστα του Red Bull Ring στην Αυστρία, με την επωνυμία Γκραν Πρι της Στυρίας (πήρε το όνομα από την επαρχία στην οποία βρίσκεται η πίστα, λόγω του γεγονότος ότι στο πρόγραμμα της Φόρμουλα 1 δεν μπορούν να υπάρξουν δύο αγώνες με τον ίδιο τίτλο).

Πολλά είχαν ειπωθεί για τον Χάμιλτον μετά την κακή του εμφάνιση στο πρώτο Γκραν Πρι της Αυστρίας: την ποινή του στις κατατακτήριες δοκιμές που τον έριξε από τη 2η στην 5η θέση στην εκκίνηση και τη λάθος εκτίμηση που έκανε με τον Άλεξ Άλμπον στον αγώνα (η οποία, εκτός του ότι έριξε τον Άλμπον τελευταίο, κόστισε και σε αυτόν μια θέση στο βάθρο λόγω της ποινής 5 δευτερολέπτων που δέχτηκε). Την Πέμπτη, σε μια από τις συνεντεύξεις που έδωσε πριν από την εκκίνηση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων για το Γκραν Πρι της Στυρίας, ρωτήθηκε σύμφωνα με το επίσημο σάιτ της Φόρμουλα 1 αν «αισθάνεται ότι πρέπει να επικεντρωθεί περισσότερο στο πρωτάθλημα του 2020 παρά στην υποστήριξη του κινήματος Black Lives Matter». «Δεν αισθάνομαι ότι πρέπει να επανεστιάσω [την προσοχή μου]. Αν δείτε τον αγώνα μου το προηγούμενο Σαββατοκύριακο θα δείτε ότι ήταν πολύ δυνατός», απάντησε εκείνος. Και πρόσθεσε: «Συνεχίζω να είμαι συγκεντρωμένος, όπως και πριν, και προσπαθώ να παλεύω για να κερδίσω αυτό το πρωτάθλημα, αλλά παλεύω και για τα ίσα δικαιώματα».

Η αλλόκοσμη επίδοσή του στις κατατακτήριες δοκιμές της Στυρίας (όπου υπό καταρρακτώδη βροχή άφησε πίσω του τον Φερστάπεν 1,2 δευτερόλεπτα) και η άνετη επικράτησή του τη μέρα του αγώνα, ήταν η καλύτερη και πιο αποστομωτική απάντησή του σε όσους τον αμφισβήτησαν. Ο Χάμιλτον έχει αποδείξει πολλάκις ότι «τρέφεται» από τις δυσκολίες. Όσο μεγαλύτερες είναι οι προκλήσεις, τόσο περισσότερες δυνάμεις αντλεί από τον εαυτό του και τόσο περισσότερο βελτιώνεται. Όπως είπε και απευθυνόμενος στην Red Bull, από την οποία προήρθαν οι περισσότερες διαμαρτυρίες το προηγούμενο Σαββατοκύριακο (ένσταση στη Mercedes για τη νομιμότητα του συστήματος DAS και διαμαρτυρία που οδήγησε στην ποινή του στην εκκίνηση): «Αν δεν με έχουν μάθει ως τώρα, τα παιχνίδια του μυαλού δεν πιάνουν σε μένα. Φαντάζομαι ότι κάποια στιγμή θα μάθουν».

(AP Photo/Darko Bandic, Pool)

Μιλώντας για τη Red Bull, αυτό που σίγουρα έμαθαν μετά και τον δεύτερο αγώνα στην Αυστρία, είναι ότι μπορεί ναι μεν να είναι η μοναδική ομάδα που απειλεί τις Mercedes για τη νίκη, «έχουμε όμως πολλή δουλειά να κάνουμε», όπως παραδέχτηκε ο Μαξ Φερστάπεν. Σε ποιον τομέα; «Και στο σασί και την αεροδυναμική, αλλά και στον κινητήρα, γιατί είμαστε ξεκάθαρα πολύ αργοί στις ευθείες», είπε ο ιπτάμενος Ολλανδός.

Και σαν να μην έφταναν τα προβλήματα που έχει να λύσει η Red Bull για να πλησιάσει την Mercedes, εμφανίστηκε και το «εμπόδιο» της Racing Point μπροστά της. «Όλοι πρέπει να ανησυχούν με την ταχύτητα της Racing Point», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας Κρίστιαν Χόρνερ. «Σε κάποιο σημείο του αγώνα, ο Πέρες ήταν 3-4 δέκατα ταχύτερος του [δεύτερου] Μπότας. Ο Άλμπον οδήγησε πολύ καλά για να τον κρατήσει πίσω του», πρόσθεσε.

(Leonhard Foeger/Pool via AP)

Ένα είναι το γεγονός. Η ταχύτητα της «ροζ Mercedes» σίγουρα ενοχλεί. Τόσο, που η ομάδα της Renault έκανε επίσημη ένσταση μετά το τέλος του αγώνα «αναφορικά με τη νομιμότητα της RP20», υποστηρίζοντας ότι η Racing Point έχει χρησιμοποιήσει ένα σχέδιο με στοιχεία που δεν έχει σχεδιάσει η ίδια, όπως επιβάλλουν οι κανονισμοί (αεροδυναμικά, η ομάδα «έχει υιοθετήσει την σχεδιαστική προσέγγιση της Mercedes», σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου του τεχνικού διευθυντή της, Άντριου Γκριν, και το αυτοκίνητο μοιάζει σαν αντιγραφή της περυσινής πρωταθλήτριας, εξ ου και το προσωνύμιο «ροζ Mercedes»). Γι’αυτό και τα αποτελέσματα των Πέρες και Στρολ (6η και 7η θέση) στο Γκραν Πρι της Στυρίας είναι προσωρινά. Αναμείνατε στις οθόνες σας…

Τέλος, τι να πει κανείς για τη Ferrari. Ο πρώτος αγώνας στην Αυστρία έδειξε ότι η ιστορική ιταλική ομάδα ετοιμάζεται για μια πολύ δύσκολη χρονιά, με επιδόσεις που, προς το παρόν τουλάχιστον, «δεν είναι αντάξιες του ονόματός μας», όπως παραδέχτηκε με πικρία ο επικεφαλής της Scuderia Ματία Μπινότο. Μετά την εντυπωσιακή 2η θέση που πέτυχε ο Σαρλ Λεκλέρ στο προηγούμενο Γκραν Πρι, η Ferrari κίνησε γη και ουρανό για να φέρει μια βδομάδα νωρίτερα τις προγραμματισμένες για τον επόμενο αγώνα στην Ουγγαρία, αναβαθμίσεις.

(AP Photo/Luca Bruno)

Σύμφωνοι, η εμφάνιση και των δύο αυτοκινήτων στις κατατακτήριες δοκιμές δεν ήταν ενθαρρυντική. Εκεί όμως υπήρχε το ελαφρυντικό των αντίξοων καιρικών συνθηκών (ο Πέρες π.χ. που τερμάτισε 6ος ήταν 17ος στην εκκίνηση ενώ οι Φέτελ και Λεκλέρ ήταν 10οι και 14οι αντίστοιχα). Αυτό που είχαν πραγματικά ανάγκη όμως στη Ferrari ήταν να τρέξουν και τα δύο αυτοκίνητα στον αγώνα, προκειμένου να συλλέξουν δεδομένα και να δουν αν οι αναβαθμίσεις που έφεραν, πολύ απλά δουλεύουν. Και τι κάνει ο Λεκλέρ; Στην 3η στροφή μετά την εκκίνηση, πέφτει πάνω (άθελά του είναι η αλήθεια) στον Φέτελ οδηγώντας και τα δύο αυτοκίνητα στην εγκατάλειψη (ο Φέτελ εγκατέλειψε επί τόπου ουσιαστικά, ο Λεκλέρ μετά από 4 γύρους). «Η Ferrari έχει πολύ δρόμο μπροστά της», όπως δήλωσε μετά το τέλος του αγώνα ο νυν επικεφαλής του Motorsport στη Φόρμουλα 1 και πρώην τεχνικός διευθυντής της Scuderia επί κυριαρχίας Μίκαελ Σουμάχερ, Ρος Μπρον. Και κυρίως, θα πρέπει να αντέξει την πίεση του ιταλικού Τύπου «και να εξασφαλίσει ότι το προσωπικό θα διατηρήσει την πίστη του και θα μείνει συγκεντρωμένο σε αυτό που πρέπει να γίνει».

«Αυτά δεν συμβαίνουν μέσα σε μια νύχτα. Έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους», τόνισε ο Μπρον. Τω όντι…

Μοιράσου το άρθρο:

Περισσότερα εδώ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο