Στοπ σε αυτοκίνητα και αεροπλάνα για να σωθεί ο πλανήτης ζητά ο ΟΗΕ

by onvolos
1 views

Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Αλλαγή του Κλίματος του ΟΗΕ παρουσίασε μια έκθεση σύμφωνα με την οποία από την μια πλευρά πρέπει να χρησιμοποιήσουμε κάθε διαθέσιμο τεχνολογικό μέσο για να απορροφήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα ενώ παράλληλα θα πρέπει να σταματήσουμε την χρήση ορυκτών καυσίμων ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνει δραστική περικοπή στη χρήση αυτοκινήτων και αεροσκαφών για τις μετακινήσεις μας.

Θα πρέπει επίσης σύμφωνα με τους συγγραφείς της έκθεσης να γίνει πολύ σύντομα η μετάβαση στην αποκλειστική χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Θα πρέπει επίσης να αλλάξει η καταναλωτική κουλτούρα της ανθρωπότητας αλλά και να ενισχυθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η φύτευση νεών δέντρων αναφέρει η έκθεση.

Ξεκινά τώρα μια διαδικασία που θα διαρκέσει δύο εβδομάδες στις οποίες οι εκπρόσωποι 195 κρατών θα πρέπει να μελετήσουν την έκθεση και να τοποθετηθούν πάνω στα διάφορα σημεία της. Στόχος είναι να υπάρξει ένα τελικό κείμενο στο οποίο θα έχουν συμφωνήσει και συνυπογράψει όλες οι χώρες για τις δράσεις που θα πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα ώστε να πιαστεί ο στόχος της αύξησης της μέσης παγκόσμιας θερμοκρασίας κατά 1,5 βαθμούς Κελσίου πάνω από την μέση παγκόσμια θερμοκρασία κατά την προβιομηχανική περίοδο.

Σούπερ Μάρκετ: Σε ποια προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές για να εξοικονομήσουν χρήματα

Η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από τα σουπερμάρκετ βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων, σε μια προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, λόγω ανατιμήσεων, με την αύξηση των πωλήσεων των συγκεκριμένων προϊόντων να αγγίζει το 9,7% το τελευταίο διάστημα.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ 2021-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, ένας στους δύο καταναλωτές θεωρεί ότι έχουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής ενώ δύο στους τρεις καταναλωτές θεωρούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φθηνότερα των επωνύμων.

Ως εκ τούτου, το ΙΕΛΚΑ τονίζει ότι αυτή η συνθήκη, αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) λόγω του οικονομικού περιβάλλοντος.

Με δεδομένες τις αυξήσεις τιμών αρκετών προϊόντων λόγω των διεθνών εξελίξεων (πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία κλπ) η χαμηλότερη τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γίνεται πιο «δελεαστική» για τους αγοραστές. Άλλωστε όπως καταγράφεται στο ίδιο σχήμα το ποσοστό των καταναλωτών που θεωρεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φθηνότερα από τα επώνυμα παραμένει αμετάβλητο το 2021 σε σχέση με το 2020 σε ποσοστό 65%, κάτι που δείχνει ότι πρακτικά δεν άλλαξε η εικόνα που έχει το αγοραστικό κοινό για την συγκριτική τιμή των προϊόντων αυτών, αλλά με βάση την χρονική εξέλιξη των τιμών, πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ανταποκρίνονται ως σχέση ποιότητας τιμής καλύτερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ίδια είναι και η εικόνα σε σχέση με την ελληνικότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι αυτά τα προϊόντα είναι πιο «ελληνικά» να αυξάνεται λίγο από 47% σε 49%.

Άλλωστε το 2019-2020 αποτελούσε μια περίοδο κατά την οποία τα ποιοτικά κριτήρια κυριαρχούσαν στο σκεπτικό του κοινού. Όπως φαίνεται στο σχήμα 2, το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωναν ότι αγοράζαν με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% με βάση τη χρηματική δαπάνη. Δύο χρόνια μετά η εικόνα έχει αναστραφεί με το 39% να δηλώνει ότι αγοράζει με βάση τη χρηματική δαπάνη και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Πλέον, η στροφή του καταναλωτικού κοινού έχει αρχίσει να εξεικονίζεται και στα στοιχεία των πωλήσεων. Σημειώνεται ότι παραδοσιακά το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των πωλήσεων παραμένει συγκριτικά αρκετά χαμηλότερα από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, με τα ποσοστά να κινούνται την τελευταία δεκαετία στην περιοχή του 25%-30% στην Ελλάδα έναντι 40-45% στη Δυτική Ευρώπη.

Όπως καταγράφεται στα στοιχεία πωλήσεων σουπερμάρκετ που παρουσίασε η εταιρεία IRI στη Γενική Συνέλευση του ECR Hellas στις 23/3/2022, τις πρώτες 9 εβδομάδες του 2022, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά 9,7%, ενώ οι συνολικές πωλήσεις των ταχυκίνητων προϊόντων σουπερμάρκετ είναι σταθερές με μεταβολή -0,1%. Φαίνεται δηλαδή ότι οι καταναλωτές προσπαθούν σε αυτή τη χρονική συγκυρία να στραφούν σε φθηνότερες επιλογές προϊόντων, οι οποίες μαζί με τις προσφορές και τις εκπτώσεις (αποτελούν εργαλεία των λεγόμενων «έξυπνων αγορών») και μπορούν να τους βοηθήσουν να διατηρήσουν σταθερό το επίπεδο «όγκου» αγορών με σταθερή δαπάνη. Οι κύριες κατηγορίες με αύξηση των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας είναι τα ζυμαρικά, τα απορρυπαντικά, ο καφές, σοκολατοειδή και κάποια κατεψυγμένα είδη.

Οι σημερινές διεθνείς εξελίξεις δείχνουν ότι η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών θα συνεχιστεί τόσο λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας, όσο και λόγω των διεθνών πιέσεων στις τιμές των πρώτων υλών τροφίμων. Εφόσον πραγματοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη είναι δεδομένο ότι τα φθηνότερα προϊόντα γενικά και ειδικά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα αποτελούν πιο δελεαστικές επιλογές για τους καταναλωτές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο

Slot Terpercaya