Κορονοϊός: Οδηγός επιβίωσης στις ημέρες της καραντίνας

by onvolos
5 views

Η διαχείριση του άγχους κατά τη διάρκεια της καραντίνας, λόγω του κορονοϊού, είναι κάτι που θα πρέπει να έχουν στο νου τους όλοι οι πολίτες.

Η αβεβαιότητα, το άγχος, ο πανικός, η αγωνία και ο φόβος, συνοδεύουν σύμφωνα με ειδικούς, τις νέες συνθήκες που καλούνται οι πολίτες να αντιμετωπίσουν.

Σύμφωνα με την ψυχοθεραπεύτρια-οικογενειακή θεραπεύτρια, κοινωνική λειτουργό Κωνσταντίνα Τζανέτου, που μίλησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, το άγνωστο για το χρονικό διάστημα το οποίο θα χρειαστεί να παραμείνουμε σε αυτή τη συνθήκη, δημιουργεί ανασφάλεια για την προσωπική μας υγεία, την υγεία των αγαπημένων μας ανθρώπων αλλά και του κοινωνικού συνόλου .

«Ειδικότερα οι άνθρωποι που βρίσκονται σε καραντίνα για ιατρικούς λόγους, βιώνουν αυξημένα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης, φόβου, εγκατάλειψης και στιγματοποίησης, σύμφωνα με λιγοστές μελέτες που έχουμε στη διάθεση μας από το παρελθόν».

Πώς μπορούμε, όμως να διαχειριστούμε αυτή τη νέα πραγματικότητα και να φροντίσουμε την ψυχική μας υγεία;

Ακολουθούμε τις οδηγίες

Ακολουθώντας τις οδηγίες, αναλαμβάνουμε μια υπεύθυνη και ώριμη στάση απέναντι στον εαυτό μας και τους άλλους κάτι που λειτουργεί ανακουφιστικά καθώς παρέχει μια αίσθηση ελέγχου.

Παραμένουμε εστιασμένοι στο παρόν

Είναι σημαντικό να προσπαθούμε να εστιάζουμε στο παρόν και να δίνουμε βάση στην οργάνωση μιας όσο το δυνατόν καλύτερης καθημερινότητας για να μας βοηθάει να παραμένουμε περισσότερο συγκροτημένοι.

Ενημέρωση με μέτρο και από αξιόπιστες πηγές

Φροντίζουμε να ενημερωνόμαστε από αξιόπιστες πηγές, σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα. Η συνεχής παρακολούθηση και η υπερπληροφόρηση εντείνουν το άγχος και το στρες.

Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργικότητα

Ο περισσότερος χρόνος που καλούμαστε να μείνουμε σπίτι, είναι ευκαιρία για να κάνουμε πράγματα που θέλαμε στο παρελθόν και όλο αναβάλαμε και να΄ ανακαλύψουμε καινούριες δεξιότητες.

Κρατάμε επαφή με τον εαυτό μας και τους άλλους

Ο κορονοϊός έχει ένα παράδοξο χαρακτηριστικό. Από τη μια ζητάει να παραμείνουμε όσο το δυνατόν πιο μακριά ο ένας από τον άλλον, και από την άλλη χρειάζεται να παραμείνουμε όσο πιο πολύ συνδεδεμένοι συναισθηματικά μεταξύ μας, για ν΄ αντεπεξέλθουμε σε αυτή τη δύσκολη συνθήκη. Η τεχνολογία, σε αυτή τη φάση έχει λειτουργήσει βοηθητικά, αφού μας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνούμε σε συχνή βάση με τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Δεν ξεχνάμε να εκφράζουμε τα συναισθήματα μας και να τα μοιραζόμαστε με ανθρώπους που αισθανόμαστε ασφάλεια.

Τι γίνεται με τα παιδιά

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι να τα ακούμε. Ακούμε τις ανησυχίες τους και τα συναισθήματα τους. Τους δίνουμε χώρο να μιλήσουν γι΄ αυτά. Απαντάμε στις ερωτήσεις τους και δίνουμε όσες πληροφορίες γίνεται, ανάλογα με το αναπτυξιακό τους στάδιο.

Ζητάμε βοήθεια

Σε περίπτωση που αισθανόμαστε ότι δυσκολευόμαστε να διαχειριστούμε την παρούσα συνθήκη και αντιμετωπίζουμε έντονα συναισθήματα δυσφορίας, φροντίζουμε να ζητήσουμε υποστήριξη από κάποιο ειδικό επαγγελματία ψυχικής υγείας.

https://sputniknews.gr/

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο