Ηλεκτροκίνηση: Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα – Στοίχημα οι υποδομές

by admin
0 views

Μοιράσου το άρθρο:

Παρουσιάστηκε σήμερα το πακέτο κινήτρων για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα το οποίο περιλαμβάνει μπόνους για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων, σκούτερ και ποδηλάτων, διευκόλυνση της χρήσης τους και κίνητρα για επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, ειδικά για τις λιγνιτικές περιοχές.
Το πακέτο κινήτρων είναι συνολικής αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος του 2021.
Στόχος είναι μέχρι το 2030 το 1/3 των οχημάτων στη χώρα μας να είναι ηλεκτροκίνητο.
Για την αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου η επιδότηση ανέρχεται στο 15% της αξίας προ φόρων, με πλαφόν τις 5.500 ευρώ
Αν οι επίδοξοι αγοραστές επιλέξουν να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο θα λάβουν επιπλέον 1.000 ευρώ
Για τα δίκυκλα οι επιδοτήσεις είναι μεγαλύτερες.
Με 20% επιδοτούνται τα ηλεκτρικά σκούτερ και με 40% τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα. Το πλαφόν και για τα δύο ορίζεται στα 800 ευρώ.
Προβλέπεται προαιρετική απόσυρση και για τα παλιά μηχανάκια με 400 ευρώ.
«Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του σχεδίου της κυβέρνησης για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Για τα ταξί το οικολογικό μπόνους μπορεί συνολικά να φτάσει τις 10.500 ευρώ.
Στα αμιγώς ηλεκτρικά ταξί επιδοτείται το 25% της αξίας τους με πλαφόν τα 8.000 ευρώ, ενώ για τα υβριδικά ταξί με εκπομπές CO2 έως 50g/km επιδοτείται το 15%, με πλαφόν τις 5.500 ευρώ.
Και στις δύο περιπτώσεις είναι υποχρεωτική η απόσυρση του παλιού οχήματος που όμως αποζημιώνεται με 2.500 ευρώ.
Επιπλέον κίνητρα δίνονται για τα εταιρικά οχήματα, καθώς το κόστος αγοράς ή μίσθωσης θα εκπίπτει κατά 50% από τα φορολογικά έσοδα, ενώ η έκπτωση ανεβαίνει στο 70% για τα νησιά.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος απέρριψε το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα πάρα πολύ παλαιά αυτοκίνητα.
«Δεν θα αυξήσουμε τα τέλη κυκλοφορίας, θα γίνουν παρεμβάσεις σε σχέση με πωλήσεις παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων», ανέφερε ο Κωστής Χατζηδάκης.
Το μεγάλο στοίχημα όμως είναι οι υποδομές. Μέχρι το τέλος του 2021 θα πρέπει να τοποθετηθούν ηλεκτρικοί φορτιστές σε όλο το δίκτυο εθνικών οδών.
Για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων που θέλουν να βάλουν φορτιστή στην πολυκατοικία τους, το κόστος μειώνεται στο μισό, δηλαδή από τα 1000 στα 500 ευρώ. Για τα κτίρια που θα κατασκευαστούν μετά την ψήφιση του νόμου, η τοποθέτηση φορτιστών θα είναι υποχρεωτική.
Μέσα στο καλοκαίρι θα κυκλοφορήσουν στην Αττική τα 2 πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία ενώ ο διαγωνισμός για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναμένεται να βγει τον ερχόμενο Οκτώβριο.
«Διεθνώς οι μεταφορές αντιστοιχούν στο 30% των εκπομπών αερίων. Φιλοδοξούμε μέχρι το 2060 να μειώσουμε τις εκπομπές από οχήματα κατά 60% στην Ευρώπη», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Στο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη βουλή τον Ιούλιο θα περιλαμβάνονται και φορολογικά κίνητρα για την εγκατάσταση μονάδων παραγωγής φορτιστών και μπαταριών αποκλειστικά για τις υπο απολιγνιτοποίηση περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης.
Πηγή: ΕΡΤ1
Ρεπορτάζ: Μαρίνα Δεμερτζιάν
Σχετικές ειδήσεις: Κ. Μητσοτάκης για εθνικό σχέδιο ηλεκτροκίνησης: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει στην πρίζα του μέλλοντος (video)Κ. Χατζηδάκης – Κ. Καραμανλής : Η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο – Στη διαβούλευση το ν/σ (video)www.ert.gr

Μοιράσου το άρθρο:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο