Ερώτηση Μεϊκόπουλου για τις καθυστερήσεις έργων αποκατάστασης των υποδομών στη Θεσσαλία

by admin
5 views

Στη Βουλή έφερε ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Π.Σ. Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος τις σημαντικές, όπως τις χαρακτήρισε, καθυστερήσεις στην έναρξη των έργων οριστικής αποκατάστασης των υποδομών της Θεσσαλίας μετά τις πλημμύρες, ζητώντας από τον υπουργό Υποδομών επίσπευση των διαδικασιών και αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Την ερώτηση συνυπέγραψαν ακόμα 11 βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Π.Σ.

“Παρά το ότι η αρμοδιότητα για την αποκατάσταση των ζημιών πέρασε στο Υπουργείο Υποδομών, με σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου τον Οκτώβριο του 2023, για καλύτερο συντονισμό και επίβλεψη, και παρότι αποφασίστηκε τα έργα να γίνουν βάσει του άρθρου 32 του ν. 4412/2019, που διευκολύνει την ανάθεση δημόσιων έργων κάτω από έκτακτες συνθήκες, εργοτάξια δεν έχουν στηθεί πουθενά και τα έργα παραμένουν στα χαρτιά” αναφέρεται στην ερώτηση.

Ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Π.Σ. έκανε αναφορά σε “εξαγγελίες και δηλώσεις του πρωθυπουργού και των αρμόδιων υπουργών που δεσμεύονταν όλο το προηγούμενο διάστημα για την άμεση έναρξη και ταχεία διεκπεραίωση των έργων ανάταξης της Θεσσαλίας στις οποίες όμως αποδείχθηκαν ασυνεπείς και κατέγραψε αναλυτικά τα προβλήματα στον Νομό Μαγνησίας”.

Όπως σημείωσε, “15 μήνες μετά τις πλημμύρες, υπάρχει δυσπιστία και αγωνία καθώς οι μόνες παρεμβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε υποδομές, είναι οι προσωρινές αποκαταστάσεις της Περιφέρειας Θεσσαλίας”.

Η Π.Ε. Μαγνησίας, όπως διευκρινίζεται, έχει υποδείξει πάνω από 300 σημεία σε όλο το εύρος του νομού “όπου το οδικό δίκτυο δεν είναι ασφαλές και χρειάζεται άμεσες παρεμβάσεις οριστικής αποκατάστασης. Στο Πήλιο, γέφυρες, δρόμοι, αγροτική οδοποιία και βασικές υποδομές με πρόχειρες επισκευές κινδυνεύουν να καταρρεύσουν. Κεντρικοί οδικοί άξονες που συνδέουν χωριά με τον Βόλο και μεταξύ τους έχουν αυξημένη επικινδυνότητα λόγω εκτεταμένων ζημιών, ενώ σε περίπτωση σφοδρής κακοκαιρίας καθιζήσεις και κατολισθήσεις θα οδηγήσουν ξανά σε αποκλεισμό των περιοχών. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως στην Δράκεια και τον Πλατανιά, τα γεφύρια έχουν καταρρεύσει εντός των οικισμών, δημιουργώντας προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων, ενώ σε μόνιμη λύση φαίνεται πως εξελίσσονται και γέφυρες τύπου Μπέλεϋ που τοποθετήθηκαν μετά τις θεομηνίες για την εξυπηρέτηση των οδικών μετακινήσεων σε τρία σημεία του Νομού”.

Επίσης, σημείωσε: «Μετά τις καταστροφικές πλημμύρες η Θεσσαλία ακόμα βρίσκεται υπό προσωρινή αποκατάσταση και χωρίς αντιπλημμυρική θωράκιση. Αντιλαμβανόμαστε ότι απαιτείται χρόνος για τα έργα αποκατάστασης, για να είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά, όμως στην Θεσσαλία δεν έχουμε καν ξεκινήσει. Με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα, οι παρεμβάσεις δεν αναμένεται να αποπερατωθούν πριν τα τέλη Ιουνίου του 2026. Είμαστε επιφυλακτικοί για την τήρηση και αυτού του χρονοδιαγράμματος καθώς οι κατασκευαστικοί όμιλοι, στους οποίες ανέθεσε το Υπουργείο τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας, έχουν ήδη συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο συμβάσεων τεχνικών έργων περίπου 18 δις ευρώ”.

Ο κ. Μεϊκόπουλος και οι συνυπογράφοντες βουλευτές καταλήγουν: “Ζητούμε από τον Υπουργό συνέπεια, έναρξη των εργασιών χωρίς άλλες καθυστερήσεις και αυστηρή επίβλεψη στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Η περιοχή είναι εκτεθειμένη εν μέσω χειμώνα και έχει χαθεί ήδη χρόνος για να την ανάταξη της περιοχής».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ