25 Σεπτέμβριος, 2018 01:09

Breaking News

Μια…ψαγμένη λειτουργία στο κιβώτιο του Toyota C-HR

Μια…ψαγμένη λειτουργία στο κιβώτιο του Toyota C-HR
NANOS




Επιμέλεια: Βασίλης Σαρημπαλίδης

       


Το  C-HR λίγο πολύ το γνωρίζουν οι περισσότεροι. Το μοντέλο της Toyota έχει καταφέρει μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να κερδίσει το κοινό με τον ξεχωριστό σχεδιασμό του τόσο εξωτερικά όσο και Το

intelligent Manual Transmission κάνει πιο ευχάριστη και διασκεδαστική την οδήγηση
εσωτερικά, το καλό «πάτημα» στον δρόμο και φυσικά την εγγύηση που φέρει το όνομα της Toyota. Ανήκει τυπικά στην κατηγορία των Crossover όμως έχει πολλά coupe χαρακτηριστικά που το κάνουν να διαφέρει και να αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία.

Αυτό που ίσως να μην γνωρίζουν πολλοί είναι τι κάνει το κουμπί iMT που βρίσκεται κάτω αριστερά από την κολώνα του τιμονιού. Πρόκειται για το σύστημα intelligent Manual Transmission με το οποίο εφοδιάζεται αποκλειστικά το χειροκίνητο 6αρι κιβώτιο του C-HR το οποίο αναλαμβάνει τον συντονισμό των στροφών του κινητήρα κατά την διάρκεια ενός κατεβάσματος ή ανεβάσματος, το λεγόμενο rev matching.

Δείτε παρακάτω τον αείμνηστο Ayrton Senna να παραδίδει «μαθήματα» ενός αντίστοιχου συστήματος με Honda NSX στην πίστα της Suzuka:

Ομαλές αλλαγές


Αυτό το σύστημα λοιπόν εξασφαλίζει ομαλότερες αλλαγές και δεν επιτρέπει την αποσταθεροποίηση της ισορροπίας του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια ενός απότομου κατεβάσματος ταυτόχρονα με Το σύστημα αυτό συνδυάζεταιμε την έκδοση που εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο…φρενάρισμα.

Δεν είναι πρώτη φορά που χρησιμοποιείται αυτή η τεχνολογία όμως την έχουμε συνηθίσει σε πιο «ειδικές» κατασκευές χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι περιττή στο C-HR. Κάθε άλλο μάλιστα ενισχύει τον «αθλητικό| του χαρακτήρα και ανοίγει την όρεξη στον οδηγό του για σπορ οδήγηση.

Το iMT διατίθεται μόνο στην έκδοση των 1,2 λίτρων καθώς η υβριδική έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Μια εξελιγμένη έκδοση του iMT που σύμφωνα με πληροφορίες θα διαθέτει και λειτουργία launch control θα υπάρχει στην νέα γενιά του Auris.

Φυσικά όλα αυτά που κάνει το iMT μπορεί να τα κάνει ο καθένας και χωρίς την χρήση ηλεκτρονικών. Το rev matching με λίγη εξάσκηση και το «μύτη-τακούνι», που απαιτεί ταυτόχρονη χρήση και των τριών πεντάλ, με…λίγη περισσότερη είναι τεχνικές που χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια στην αγωνιστική και… όχι μόνο οδήγηση.


Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2018, 14:52

Περισσότερα Εδω

Related posts