11 Δεκέμβριος, 2018 22:12

Breaking News

Εκτός λειτουργίας ο ραδιοφάρος Σκύρου την ημέρα της πτώσης του Mirage 2000-5

Εκτός λειτουργίας ο ραδιοφάρος Σκύρου την ημέρα της πτώσης του Mirage 2000-5
NANOS



Εκτός λειτουργίας ο ραδιοφάρος Σκύρου την ημέρα της πτώσης του Mirage 2000-5

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τη συντριβή του Mirage 2000-5 ανοικτά της Σκύρου, από την οποία σκοτώθηκε ο 34χρονος σμηναγός Γιώργος Μπαλταδώρος.

Σύμφωνα με έγγραφο το οποίο δημοσιοποιεί το militaire.gr, αποκαλύπτεται ότι ο ραδιοφάρος της Σκύρου ήταν εκτός λειτουργίας την ώρα της μοιραίας πτήσης.

Όπως ανέφεραν ειδικοί, αν ο ραδιοφάρος ήταν σε λειτουργία, θα έδινε την απαραίτητη βοήθεια κατά τη προσέγγιση του σμηναγού στο αεροδρόμιο.

Ειδικά με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στη περιοχή, όπου η ορατότητα ήταν προβληματική, η λειτουργία του ραδιοφάρου ήταν κάτι περισσότερο από αναγκαία. Όπως προκύπτει από το έγγραφο, υπάρχουν κι άλλες ελλείψεις στο αεροδρόμιο, οι οποίες όμως στο συγκεκριμένο συμβάν δεν έπαιξαν ρόλο.

Το θέμα του ραδιοφάρου που ήταν εκτός λειτουργίας αναμένεται να απασχολήσει ασφαλώς την επιτροπή εμπειρογνωμόνων που θα συντάξει το πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους.


Πώς λειτουργεί ο ραδιοφάρος

Η λέξη V.O.R. ή VOR είναι ένα σύνθετο ακρωνύμιο των λέξεων Very high frequency (VHF) Omnidirectional Range. Στην ελληνική γλώσσα ο όρος μεταφράζεται ως Πανκατευθυντικός (προς κάθε κατεύθυνση) Αεροναυτιλιακός Ραδιοφάρος πολύ υψηλής συχνότητας.

Είναι ένα ραδιοναυτιλιακό βοήθημα (Ραδιοφάρος) το οποίο δίνει τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να ακολουθούν την πορεία τους από το αεροδρόμιο αναχώρησης, στο αεροδρόμιο προορισμού.

Παρόλο που η λειτουργία τους είναι ακριβώς ίδια, διακρίνονται σε VOR διαδρομής (en-route) και σε τερματικά (terminal) VOR. Η διαφορά τους βρίσκεται στην ισχύ που εκπέμπουν. Τα τερματικά VOR έχουν ισχύ συνήθως 40-60 Watt ενώ τα διαδρομής 150-200 Watt. Το «διαδρομής» εννοεί ότι χρησιμοποιούνται κατά τη διαδρομή του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο αναχώρησης στο αεροδρόμιο προορισμού, ενώ τα τερματικά χρησιμοποιούνται κατά την προσέγγιση και διαδικασία προσγείωσης (όπου τερματίζεται η πτήση) στο αεροδρόμιο προορισμού.

Υπάρχει ένας σταθμός εδάφους, ο οποίος είναι συνήθως εγκατεστημένος σε χώρο εντός αεροδρομίων (τερματικό) ή εκτός σε διάφορα επιλεγμένα σημεία (συνήθως υψώματα, λόφους, βουνά) [VOR διαδρομής] ο οποίος εκπέμπει όπως ένας ραδιοφωνικός σταθμός κάποιες πληροφορίες σε ηλεκτρομαγνητική μορφή.


Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 23 Απριλίου 2018, 10:58

Περισσότερα Εδώ

Related posts